pray4sweden

Fortsätt be! Gud gör stora saker i Sverige!

Kategori: Allmänt

Hej mina kära syskon! 
 
Jag har varit på många läger i år, och jag har sett något helt otroligt.
Jag ser och känner alltid Guds närvaro på lägren jag åker på, men i år! Jag har nog aldrig sett så mycket av Gud i Sverige! Gud håller just nu på att sprida sitt rike, och Han vill använda oss i det! Keep on praying!
Vi är i en andlig strid och bönen är vårt vapen,
visst - vi vet vem som vinner - men ge inte upp för det! fortsätt be, fortsätt sänd ut hopp och kärlek till dina medmänniskor för det är precis vad Sverige behöver!
 
Jag kan berätta att jag var på ett möte för några veckor sen där 10-15 st personer blev helade bara genom att vara i Guds närvaro! Sedan efter detta så skulle alla bara skrika och jubla ut all sin tacksamhet till Gud och under den tiden då vi gjorde det så blev ungefär lika många till helade, bland annat jag! 
~kort vittnesbörd om händelsen: För ca 3 år sen så stukade jag foten ganska rejält på en idrottslektion, sen dess har jag alltid haft problem med den foten och inte kunnat göra allt som jag velat. Men där, mitt i tacksamhets-ropen så bara försvann ALL smärta och jag har inte kännt något sen dess! Och låt mig upprepa: jag har haft skadan i 3 ÅR! Jag blev botad när jag tackade Gud för att Han var så god, så tacka Gud! Glöm inte det! Under sker då också! :D ~
Senare på detta möte så blev ännu fler och ännu fler helade, och det har hänt på alla läger jag varit på i år.
Helanden. Fler än jag någonsin sett. Både på insidan och utsidan! Gud möter Svenska folkets skador och visar sin storhet, Han kan besegra viken sjukdom som helst, så om du ser någon som är sjuk - BE! 
Be om Guds närvaro, be om helande! Befall det som är trasigt att bli helt i Jesu namn! Vi har fått makten att genom Jesus Kristus kunna säga till trasiga och sjuka kroppsdelar att bli friska och hela, så gå ut och gör det! DET FUNKAR. Gud är med dig, vad oroar du dig för?
 
En annan sak Gud verkligen fått mig att inse är vilken stor och underbar familj vi är. Guds familj är så fantastisk! På några av lägren jag varit på har jag gått och ställt mig längst bak bara för att se alla stå och lovsjunga och be för varandra, that's my family. That's our family. Jag känner mig så trygg som får vara en del av denna underbara familj vi har! Det är helt fantastiskt, ta vara på det mina syskon! Stärk relationerna med folk i din församling och dra med dina bekanta in i gemenskapen, för det är verkligen något alldeles extra.
Vi behöver varandra för att vi ska kunna göra något stort, så kom ihåg: 
älska varandra, förlåt varandra och ge varandra uppmuntran! Det behöver man i denna traiga värld, det vet ni lika väl som jag, så glöm inte det! 
 
Vet ni?
Ni är så otroligt bäst!
Fortsätt be! Fortsätt strida i Guds armé genom er bön! 
Gud är med oss, inget kan vara emot oss! Kom ihåg det när du vaknar på morgonen!
Skriv upp detta och sätt det någonstans så att du kan läsa det varje dag, lite uppmuntrande ord som jag tycker om att ha med mig varje dag! Here we go: 
"Jag kan göra precis vad som helst för att jag har Gud på min sida.
Om min Gud är för mig, vem kan då vara emot mig?
Gud är störst, Gud är mäktigast, Gud är min Pappa.
Han vill mitt bästa och hjälper mig när jag går fel.
Han är med mig igår, idag och i all evighet! 
Så idag blir en bra dag. Utan tvekan, för Gud är med."  
Amen. 
 
Förresten, har du någon sjukdom, skada eller är du på något sätt trasig inombords?
Säg det till dina vänner och din familj så de kan be för dig! 
Inget blir värre genom att man ber för det, eller hur?
Så: be för andra och gå fram för förbön om du är sjuk/skadad på utsidan eller insidan.
Bön gör skillnad, så be för och med varandra!  
 
Ett långt och lite rörigt inlägg,
men jag har bett för att Gud ska kunna tala till er genom detta,
så jag tror på det! Gud välsigne er mina syskon!
Det är så sjukt gött att ni ber för Sverige! 
Keep on fighting! 
 
Frid. <3
 
/Er syster.
 

Kommentarer

  • Baranabas säger:

    Hej syster!
    Hittade din blogg idag och blev så uppmuntrad! Du är en frisk fläkt! Keep up the good work for the Lord!
    blessings
    "Barnabas"

    Svar: Gud välsigne dig! :D Tusen tack för uppmuntran! Keep up the good work for the Lord, du med! I Jesu namn! :D Ha det fint!
    Frid.
    praysweden.blogg.se

    2013-08-11 | 12:24:12
    Bloggadress: http://profetiskt.blogspot.se/
  • Kristna bloggare säger:

    Tack för att du delar din blogg på http://www.kristnabloggare.blogspot.se

    2013-08-17 | 08:51:58
    Bloggadress: http://www.kristnabloggare.blogspot.se
  • LIENE säger:

    Yes, Sverige börjar väckas upp :D När jag blev kristen kände jag mig så ensam... men det kanske hör till ofta när man är nyfrälst. Nu har jag ju upptäckt att det finns ändå ganska många troende i Sverige, till och med på bloggarna.

    Har verkligen funderat på att be om andra, men vill inte att jag ska be och att inget ska hända. Är själv sjuk, men när människor ber om mig så händer det inte så mycket :/ så då vill jag inte att det blir så även för andra.

    Svar: Gud gör under! Be så skall du få! Be för andra, det är ju (ifall inget händer) inte ditt fel! Gud gör alltid något, men ibland märks det inte, för att han påbörjat en period då personen i fråga kommer bli friskare och friskare, eller så kanske personen egentligen mår mer dåligt på insidan, och då vill han hela det först! man vet liksom aldrig hur Gud tänker! Så be min vän! Lita på Gud! Blessings!
    praysweden.blogg.se

    2013-08-26 | 16:28:20
    Bloggadress: http://lifefromwithin.blogg.se

Kommentera inlägget här: