pray4sweden

Öppna ditt hjärta!

Kategori: Allmänt

Veckans böneämne är öppna hjärtan.
Vi ska be för att alla i Sverige ska kunna öppna sina hjärtan för ÄNNU MER av Gud!
 
Gick en promenad hem idag och ville inte lyssna på musik,
jag ville ta lite tid med Gud och lyssna.
 
Det regnade, jag frös, var dyblöt, va trött, orkade inte riktigt,
men jag kände att jag skulle snacka lite med Gud,
så jag bara sa "Gud, säg något. Jag behöver bli peppad, få lite motivation och jag vill bara snacka lite!"
Jag öppnade mina öron, ögon, sinnen och jag lyssnade.
 
Jag kände hur Gud talade till mig,
Jag kände hur han öppnade mitt hjärta!
Han sa mycket på de få minuterna,
och allt sjönk in i mitt hjärta och mina tankar och fick mig att känna att Gud verkligen är med.
 
Allt handlade om att Han öppnade mitt hjärta.
Man har ofta svårt för det i denna värld, där det finns både oärliga och elaka människor som kan förstöra ens hjärta,
men Gud påminde mig om att det trots allt var Han som skapat mig, och varför skulle Han då försöka förstöra mig på något sätt? Man kan öppna ens hjärta för Honom, Han vill oss väl, Han är trots allt vår Farsa!
 
Allt Han vill ha med dig, om du vill, är en ärlig relation.
Därför måste du öppna ditt hjärta.
Man lär känna varandra genom att umgås,
genom att dela sitt hjärta, sitt liv, sina tankar och alla sorts tider med varandra:
motvind och medvind, berg och dalar.
 
Gud finns nära dig,
Han vill ha en ärlig relation,
Vill du det?

I så fall, GO FOR IT!
Det kommer förändra ditt liv, det är ett som är säkert,
men det är SÅ VÄRT DET!
 
Så, syskon,
låt oss denna veckan be för att vi själva och alla runt omkring ska börja öppna sitt hjärta, sina tankar och leva mer med Gud.
 
"Öppna mitt hjärta för dig Gud,
kom ge mitt inre Ditt ljus
Så jag kan se Dig,
Gud, jag vill se Dig."
 

Herre, vi ber för var och en av oss här i Sverige,
hjälp oss få öppna hjärtan.
Öppna våra hjärtan så vi kan lära känna dig på djupet.
Amen!
 
~He who holds the key can open my heart~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: