pray4sweden

SVERIGE FÖRÄNDRAS!!

Kategori: Allmänt

Hej alla underbara syskon!
Ni är heelt fantastiska!!!
 
Har insett hur stort detta är,
att alla är med och ber för Sverige,
det är så sjukt kraftfullt!
Gud är verkligen med,
Han håller just nu på att förändra Sverige,
så fortsätt be!
 
Vi tänkte att vi denna veckan fortsätter med att be för frimodighet!
Även om detta var förra veckans böneämne, så måste vi verkligen be ännu mer för detta!
För jag SER FÖRÄNDRING!
Jag ser eldar i mina vänners hjärtan, en längtan i församlingens ögon,
jag ser förändringen på alla kristna!
 
Jag och mina kompisar va ute på stan och bad,
och jag insåg hur lätt det är att be för folk när man är fylld av Helige Ande,
när man verkligen insett att Gud är med!
När vi var ute där så var jag totalt fylld, från topp till tå,
och jag var villig att göra vad som helst för Guds rike!
Gud va så närvarande, och det märktes på mina vänner också!
De blev sjukt taggade!
 
Får dagligen bönesvar, just för att jag lärt mig lägga fokuset på Gud även i vardagen,
och det är bara helt underbart! :D
 
Kan ge ett exempel på ett gött Gudsmöte jag och mina vänner hade igår:
Vi satt och bad i skolan, hade lite böneämnen och vi satt och bad helt enkelt,
la allt i Jesu händer och bara satt och hängde och snackade med Gud.
Vi satt utomhus just då för att det va så sjukt härligt väder,
det var sol, blåste lite smått, men plötsligt kom världens kraftigaste vind och bara svepte förbi.
Den var så fylld av kraft så man inte kan beskriva det. Jag trodde bara jag hade tänkt "Det kanske var från Gud!" så jag sa inget, men sen när vi bett färdigt sa någon av oss som satt och bad "kände ni dendär viden..?!"
Alla hade tänkt samma sak, och jag tror verkligen att det var Gud som ville visa en liten liten liten del av sin kraft. Det var verkligen helt underbart, man kände verkligen att Han var med! Det är så sjukt gött att Han är så närvarande!
 

Gud är med dig,
var frimodig!
Jag har sett helanden på både utsidan och insidan denna veckan,
jag har upplevt sån Gudsnärvaro varje dag,
och jag tror det beror mycket på att vi ber!
Det finns kraft i bönen,
vi är inne i ett andligt krig,
och Gud är på vår sida,
bönen är vårt vapen!
 
Och vet ni?
 
Jesus har vunnit kampen för oss!
Han dog för oss på korset och besegrade döden!
Så kära syster eller bror som sitter och läser detta,
va inte rädd.
Vi är med dig, alla dina kristna syskon,
du har Gud på din sida, Han som har makten över allt.
 
Frukta inte, Gud är med.
Hjälp till att sprida Guds rike,
var med och be,
var med och gör skillnad!

Herre, jag lägger nu alla mina kristna syskon i dina händer.
Jag ber att du är med dem och ger dem kraft och frimodighet,
i Ditt heliga namn Jesus.
Ge oss kraft att fortsätta kämpa,
trots att vi ibland faller.
Ge oss förståelse för Din enorma kärlek.
Hjälp oss sprida ditt rike på olika sätt.
Amen.

Kommentarer

  • Ida säger:

    Hej kära, 'älskade syskon i Herren!

    Vad underbart att ni startat denna bloggen, och det är så många som har fått detta budskap : Det kommer väckelse till Sverige! Han kommer vända sig till alla de som söker Hans hjärta, stora som små! Jag har hört i bönegrupper osv att Herren kommer börja med ungdomarna!! Halleluja ! Han kommer med SIN ELD, Den är PÅVÄG snart i FULL KRAFT!

    Fortsätt be!Be att Gud ska bevara ELDEN i era hjärtan!
    Gud välsignar er !

    // syster Ida från Uppsala

    Svar: Åh va underbart! :D Jag ser verkligen väckelsen börja, detta är så underbart! Är taggad på att se Guds Rike komma till Sverige som en våg! Gud är så med och allt är så gött!
    Gud välsigne dig syster!

    Frid!
    /Fia, syster i Pray-for-Sweden-folket.
    praysweden.blogg.se

    2013-04-18 | 18:07:14

Kommentera inlägget här: