pray4sweden

Hopp och kraft.

Kategori: Allmänt

Veckans böneämne är hopp och kraft.
 
Detta är nämligen väldigt passande i nuläget för bl.a. oss som "ligger bakom" Pray for Sweden.
Förra veckan kanske ni märkte att det inte kom något "veckans böneämne" och det berodde mest på att ingen av oss orkade ta tag i det. Alla i gänget kämpar mycket, och som jag fick till mig när vi hade fått uppgiften att starta detta hörde jag även "Ni kommer få oerhört mycket motstånd i början, men håll ut." 
Vi fortsätter kämpa men vissa stunder är det tungt.
 
Gud är med. Det är inte människor vi kämpar emot, det är en andlig kamp som ständigt pågår.
Vi lever i en värld där djävulen lever och härjar som en storm. Gud tänder eldar i folks hjärtan, men om man inte regelbundet vaktar sin eld och håller koll på den hela tiden och lägger fokus på Gud, som håller elden levande, så kommer djävulen där med sin storm och blåser ut elden.
 
Vi måste försöka hålla elden levande,
och eftersom vi lever i en värld som är som en enda stor storm så är det inte det allra lättaste.
 
Förra veckan och veckan innan det var oerhört tung, och jag orkade inte riktigt lägga fokuset på Gud, för jag hade bara helt slut på energi att hålla den där elden brinnande. Jag orkade inte, men påminde mig själv om att fortsätta kämpa ändå. Det gjorde jag också, men det var väldigt tungt! Det var som att försöka bestiga ett berg i snöstorm och motvind, jag såg inte mitt mål och jag förlorade hopp och otroligt mycket kraft.
 
Så känner många ledare och ansvariga i Sverige. De tappar hoppet, tappar fokuset och tappar orken att fortsätta.
Tillslut bara faller man ihop inombords av utmattning och orkar ingenting, och det är just detta veckans böneämne handlar om.
 
Helgen var fantastisk och jag hittade tillbaka till hoppet, då Gud hjälpte mig att ändra perspektiv och lägga fokuset på Honom, och det önskar jag att alla andra ledare och människor där ute som också mår så som jag gjorde, ska få vara med om. Att de ska lägga fokuset på Gud och kunna återfå sin livslust, glädje, kraft och sitt hopp.
 
För det finns alltid en otrolig kraft inom oss, just för att vi har Herren i våra hjärtan. Men vissa stunder får djävulen oss att fokusera på våra svagheter,
och då minskar kraften att orka.
 
Vi lyfter upp detta i bön denna veckan.
 
Så syskon,
be med oss.
Be för alla ledare där ute som tappat fokus
och för alla människor som tappat livslusten och hoppet.
 
 
Gud är kärlek, och Han vill hjälpa oss,
Han sträcker alltid ut en hand mot oss,
så låt oss be att alla som kämpar tar tag i Guds hand, så att Han kan dra dem upp ur gropen de fallit i.
I Jesu namn,
 
 
 
Amen.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: